Csip-csup ügyek

 2010.10.09. 15:22

Vízumot kellett hosszabbítani nemrég. Belépéskor 1 hónaposat adnak és ha az ember nem a turista-vízumot jelöli meg a lapon, hanem a hagyományost (ordinary), akkor helyben is hosszabbíthat, akár 1 évet is egyben. Az ára minden hónapra $25 és egyszeri $5 kezelési költség (abban az utazási irodában, ahol jártam, de ezt érdemes előre tisztázni). Fél éves hosszabbításom tehát $155-ba került. Nehéz szívvel adtam ki egyszerre ennyi pénzt pusztán azért, hogy a helyi poros levegőt szívhassam.
Aki véletlenül turista vízumot kért és kapott és szeretne hosszabbítani, az szarul járt, mert el kell menni a határra, kilépni az országból még a vízum lejárta előtt és újra belépni, új igénylés. A földi határokon ráadásul komoly eséllyel túlárazzák a vízumot a szemfüles és pozíciójukat magabiztosan uraló hivatalnokok, tehát ebből a szempontból a legnormálisabb ügyintézés a reptéri belépésnél van, mert ott nincs svindli. Igaz, cserébe a repjegy biztosan drágább utazást feltételez és kifelé menet még levesznek $25-ra távozási adó címén. Semmi sem tökéletes.


Kerékpárom hátsó gumija párszor már kilyukadt. Nincs nagy vész ilyenkor, ahogy korábban írtam, 100m-en belül biztosan van valamilyen motorszerelő, kompresszoros pumpás putri, ahol segítenek. Sima pumpálás 300 riel (15ft), de az 500-asból nem szoktam visszakérni (úriember-e vagyok?), belső foltozással 1000 szerencsés esetben, nagyon peches esetben 4000/$1.
Az áldatlan állapotokon viszony már muszáj volt segíteni. A Peace Cafe legendásan jófej személyzetének rokonai üzemeltetnek egy bringaműhelyt kicsit kijjebb a városban. $5-ért cserélték a hátsó külső és belső gumit, javították a nyikorgó hátsó féket, cserélték az üléscsövet az európai lábszárhoz passzoló hosszabbra.
Eredetileg ötletként gondolkoztam még bringaműhely nyitásán is, de úgy látom, hogy egyrészt a helyi munkaerő nagyon olcsó, másrészt a hegyibringákra, de még a nálunk honos városi versenybringákra sincs nagy kereslet, hanem azokra a lassabb városi darabokra, mint amilyen nekem is van.

Az egyik nap a suli menzáján ettünk. Jópár sovány csirkeszárnyat választottam a zöldségek mellé. A kantin nagyon lekoszlott volt, de gondoltam amivel a gyerekeiket etetik, nem lehet nagyon egészségtelen. Tévedtem, aznap este az ebéd a mosdóban landolt, még egy kis lázam is lett és furcsa volt fázni a takaró alatt. Másnapra lényegében kipihentem a dolgot és inkább majd elkerülöm a helyet.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagcsavar.blog.hu/api/trackback/id/tr552358255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása