Samdech Euv gimi

 2010.09.03. 11:20

Ma abban a suliban jártam (ejtsd: Szamdeh Öv) ahol az önkénteseim fognak tevékenykedni. Találkoztam az igazgatóval, akit sajátosan kambodzsai módon kellett becserkészni. Először emailben jelentkeztem megérkezésem után, arra nem történt semmi. Aztán most hétfőn az önkéntesek 1. csoportja már meg is szeretné nézni a sulit, tehát sürgőssé vált vele az egyeztetés, gondoltam felhívom, de aztán épp kapóra jött, hogy András ki tudott vinni tegnap és akkor helyben kerestem, mintegy meglepetésszerűen. Akkor ott nem találtam, de megtudtam, hogy ma reggel 9-től bent lesz, tehát szorul a hurok.

Elég messze van a mostani szállásomtól a suli, kb. 3-4 km-t kell letekerni. Ezzel a fapados bringával kicsit tovább tart a szokásosnál, meg a forgalomra is jobban kell figyelni. Így legalább fél óra az út. Hogy ne menjek potyára, reggel indulás előtt azért felhívtam és megerősítette, hogy bent lesz 9 és 10 közt.

Azt Jánostól már korábban tudtam, hogy egy fiatal emberről van szó. A khmerek többsége alacsony és vékony, mégis meglepő volt, hogy egy európai skálán mérve látszatra 18 éves srác fogad a puritán irodájában. Leültet, kicsit szocializálódunk. Még kér 5 percet, amit rendesen kihasznál, komótosan rendezgeti a papírjait, veszi elő az alapítvánnyal kapcsolatosakat, kinyitja a határidőnaplóját, stb.

Az aktuális teendőkön hamar túl vagyunk. Látszólag ráér, mert sokat beszélgetünk, elkalandozunk mindenfelé. Igen értelmes fickó, nagyra értékeli az európai szervezetek jelenlétét, tudja mit kaphat az országa tőlük, meg tudja azt is (sok honfitársához hasonlóan), hogy az oktatás gyors fejlesztése az egyetlen kiút. Azt mondja még, hogy a telekommunikáció jelenlegi szintje óriási lehetőség számukra, ez gyorsítja majd az oktatást.


A Gépterem (pár gép most a tanároknál van a szünidő alatt).
Balra: igazgató, jobbra: matektanár

Ahogy bontjuk le az előítéletekből fakadó falakat, már meg merem kérdezni, tud-e a közelben hosszabb távra szállást csendes körülmények közt, internettel (mert az nekem állandóan kell az otthoni melókhoz). Mondja, hogy igen, majd mutat egyet, de azt nem hittem volna, hogy rögtön azután, hogy végzünk a sulinál, beültet a kocsijába és meg is nézünk egy helyet. Bíztató, szép hely (következő képen) a 6-os út mellett, havi $80 + pár $ rezsivel kell számolni vízért, villanyért. 1 szoba duplaággyal, fürdő, kis konyha. Udvaron sok növény. Internet drótosan lehetséges, de kiderül, nem valami gyors, mégha olcsó is. Helyette ajánl a diri 3G mobilnetet, ami van a városban szépen, modemet sem kell vennem, majd az ővét kölcsönadja, elég ha a keretet feltöltöm. Amúgy meg ha az se lenne elég, használjam nyugodtan a suli géptermét, majd másoltat kulcsot az ajtóhoz.

Hát eddig már szuperül alakul a nap. Hazafelé beugrok a bankba leadni a kért igazolványképeket amik a bangkártya kiállításához kellenek. Aztán ha már ebédidő, elgurulok az Old Market felé egy újabb ismeretlen vendéglőbe bedobni pár tavaszi tekercset.

Vettem a piacon Dragon Fruitot (Sárkány gyümölcs), ami bizarr kinézetű és egy kaktusz gyümölcse, erről majd holnap írok. Hazaérkezésem pillanatában elered az eső.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagcsavar.blog.hu/api/trackback/id/tr972268628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása